.

diumenge, 25 de juliol del 2010

Pròxima Estació: El Carmel

Divendres 30 de Juliol Arriba el Metro al Carmel
A partir de les 15:00 Jornada de Portes Obertes


Molt aviat al senyal acústic del Metro de la Linea 5 podrem escoltar desprès de passar per Horta , '' Pròxima Estació El Carmel '' ja que en aquests últims dies les obres de les tres noves estacions que entraran en servei: El Carmel, El Coll-La Teixonera i Vall d'Hebrón de la Linea 5 estan a punt de finalitzar. Una mostra son les següents fotografies que adjuntem en aquest article, son les entrades a les diferents estacions algunes amb ascenors, altres amb escales mecàniques o altres amb una rampes automàtiques que passaran per sota del Carrer Santuaris desde el Carrer Beat Almato del Barri de Gràcia fins al Barri del Carmel on està ubicat el tunel de l'estació El Coll-La Teixonera. Seràn 2,6 Km d'ampliació d'aquesta linea que desprès de anys de tradició de ser el seu terminal al Barri d'Horta passarà a ser una estació més deixant pas a les 3 noves i acabant a la Vall d'Hebron , permetent conectar amb la Liniea 3 del Metro directament.
Ahir dissabte es van posar els Cartells de les Estacions i els corresponents pals Vermells que indiquen metro a totes les entrades de les estacions.
I no seràn poques les diferents entrades desde el Carrer a les diferents estacions.

Estació El Carmel:
Accesos: Llobregós , Mercat, Pastrana

  • L'estació disposa de dues vies i dues andanes laterals.
  • L'estació disposa de un accès desde la plaça Pastrana, amb dues escales mecàniques, una fixa i un ascensor fins al vestíbul. Un cop passada la línia de peatge, es disposa d'un tram de dues escales mecàniques, una fixa i un ascensor fins a un nivell inferior, on s'entra a una galeria inclinada que porta a la preandana, mitjançant tapissos rodants i escales fixes. Un cop a la preandana, hi ha una escala mecànica, una fixa i un ascensor per a cada andana.
  • L'estació disposa també d'un altre accès al carrer Llobregós. Des d'aquest carrer, es disposa d'escales mecàniques, escala fixa i un ascensor fins al vestíbul. En aquest vestíbul hi trobem la línia de peatge. Un cop passada aquesta, hi ha 3 ascensors i una escala fixa dintre d'un pou de 11,5 metres de diàmetre. Amb els ascensors i l'escala es baixen 36 metres, per arribar a la preandana, igual que la de l'altre costat.
  • Estació El Coll-La Teixonera:
  • Accesos: Beat Almató, Batet ,Sant Crispí

    • L'estació disposa de dues vies i una andana central de 8,5 metres d'amplada, situada dins d'una nau de 16 metres de diàmetre.
    • L'estació disposa d'un accés a peu pla des del carrer Beat Almató, que mitjançant tapissos rodants connecta amb el vestíbul, que també té un accès mitjançant dues escales mecàniques, una fixa i un ascensor al carrer Batet. Un cop al vestíbul trobem la línia de peatge, i un conjunt de 3 ascensors i una escala fixa, que permet descendre 63 metres en un pou de 15 metres de diàmetre. Un cop al nivell preandana, trobem un llarg pasadís amb tapissos rodants que ens permet arribar a la preandana, on trobem una escala mecànica, una fixa i un ascensor per arribar a l'andana.
    • L'estació disposa també d'un altre accès al carrer Sant Crispí. Des d'aquest carrer trobem un ascensor, que permet enllaçar amb el vestíbul. L'altre accés al vestíbul es fa des d'una plaça, amb una entrada a peu plà que porta a un conjunt de dues escales mecàniques, una fixa i un ascensor, que conecten amb el vestíbul. Un cop a aquest, trobem la línia de peatge. Passada aquesta línia, trobem un conjunt de 3 ascensors i una escala fixa, que permeten descedre 28 metres per un pou de 13 metres de diàmetre. Un cop al nivell preandana, el procediment per arribar a l'andana és el mateix que el de l'altre accés.
    • Estació La Vall d'Hebrón:
    • Accesos: Passeig de la Vall d'Hebrón
      • Tindrà correspondència amb l'estació homònima de la L3.
      • L'estació disposa de dues vies i una andana central de 9 metres d'amplada, situada dins d'una nau de 16 metres de diàmetre, tot i que hi ha parts on l'altura és més limitada ja que a sobre s'hi situa la preandana.
      • L'estació disposa de dos accesos al costat muntanya de la Ronda de Dalt. Cada accés disposa de dues escales mecàniques i una de fixa. Tots dos accesos duen al vestíbul, i un unic ascensor uneix el carrer amb el vestíbul. Un cop al vestíbul trobem la línia de peatge. Des d'aquest nivell vestíbul, trobem 5 trams d'escales, a base de dues escales mecàniques, i una de fixa, que ens porten fins a la preandana. També al vestíbul trobem un pasadís que porta al vestíbul de la L3. Un cop baixat el primer tram d'escales també trobem una galeria que porta a l'andana direcció Zona Universitària de la L3. Després dels 5 trams d'escales, trobem una preandana. Des de la preandana fins a l'andana tenim una escala mecànica i una fixa. També hi ha un ascensor que enllaça els nivels vestíbul, preandana i andana.
      • L'estació disposa també d'un altre accès al costat mar de la Ronda de Dalt, a peu pla. Des d'aquest accés trobem dues escales mecàniques i una fixa que ens porten al nivell vestíbul. També trobem un ascensor que conecta el nivell del carrer de la Ronda de Dalt, el nivell del accés i el del vestíbul. Al vestíbul trobem la línia de peatge. Un cop passada la linia de peatge, trobem 3 llargs trams d'escales formats per dues escales mecàniques i una fixa, que porten al nivell preandana. Des del nivell vestíbul trobem un pasadís que porta al vestíbul de la L3. Un cop baixat el primer tram d'escales també trobem una galeria que porta a l'andana direcció Trinitat Nova de la L3. Un cop al nivell preandana, trobem una escala mecànica i una fixa per arribar al nivell andana. També trobem un ascensor entre els nivells vestíbul, preandana i andana.

      Ara només falta esperar la seva arribada oficial

      Informació extreta de: http://www.transport.cat